7 mei tot en met 22 mei - Reisverslag uit Sotogrande, Spanje van Jade Smolders - WaarBenJij.nu 7 mei tot en met 22 mei - Reisverslag uit Sotogrande, Spanje van Jade Smolders - WaarBenJij.nu

7 mei tot en met 22 mei

Door: Jade Smolders

Blijf op de hoogte en volg Jade

23 Mei 2016 | Spanje, Sotogrande

Op 7 mei was het eindelijk zover, na een half jaar dingen regelen, vlogen we dan eindelijk naar Sotogrande. Sotogrande is een plaats in het zuiden van Spanje. De komende 3 maanden loop ik samen met een medestudent Martijn de Louw stage bij Sotogrande Exclusive. Sotogrande Exclusive is een makelaardij dat handelt in vakantie appartementen, vakantie villa’s, exclusieve villa’s en golf vastgoed. Het bedrijf is opgezet in 2010 door Monique Westdorp. Monique is geboren en getogen in Nederland en heeft samen met haar man en twee kinderen besloten om in 2005 te emigreren naar Sotogrande in Spanje.

Toen we aankwamen werden we opgehaald door Ron en Monique. Waarna we meteen ons autootje op hebben gehaald voor tijdens de stageperiode. Aangezien het in de middag was, hebben we heerlijke tapas gegeten bij een lokaal restaurantje met zijn 4en. Daarna is Martijn boodschappen gaan doen samen met Ron en ben ik met Monique foto’s gaan maken van de inventaris van een exclusieve villa. Toen we daarmee klaar waren zijn we naar het huis gegaan waar we de komende maanden gaan verblijven. Ons huis is gevestigd onder het huis van Monique en Ron, op het hoogste punt van Sotogrande.
Zondag begon de dag voor ons vroeg, Ron nam ons namelijk mee naar Gibraltar, om de berg van Gibraltar te beklimmen. In de middag hebben we onze koffers uitgepakt en in de avond zijn we uiteten geweest met Monique en Ron. Hierna hebben we nog wat geborreld bij hun thuis om over het bedrijf en onze taken te praten.

Op maandag 9 mei begon onze eerste werkdag. De dag ervoor waren de taken die wij op ons gingen nemen al besproken, dus we konden meteen aan de slag. Monique werkt vanuit haar kantoor wat zich bevindt in hun huis. We hoeven dus alleen maar via de tuin naar boven te lopen en we zijn op ons werk. Allereerst hebben we de verschillende social media pagina waarover Sotogrande Exclusive al bezat goed bestudeerd. De social media accounts die nog ontbraken hebben wij daarna aangemaakt. Zo hebben we een Instagram pagina gemaakt en zijn we een Youtube kanaal begonnen. Elke dag heeft Monique afspraken gepland staan, waar ze ons dan ook graag mee naar toe neemt. Ze wil namelijk dat we zo veel mogelijk leren en ons kunnen ontwikkelen in het spreken van verschillende talen. Hierdoor zijn onze werkzaamheden erg afwisselend. Van het bijhouden van de Social media tot aan het verkopen van de Exclusieve villa’s, Vakantie villa’s en golf vastgoed.

Monique werkt sinds kort samen met een businesspartner, genaamd Koen. Koen is ook een Nederlander, waardoor de communicatie makkelijk verloopt. Tijdens onze stage periode zullen we dus ook veel met hem te maken hebben.

We zijn momenteel ook bezig met het uitzoeken van een drone. Hiermee gaan we spectaculaire beelden maken van de villa’s die Monique aanbiedt. Dit omdat Monique zich wil onderscheiden als Real Estate Agent, ze biedt haar klanten daarmee een extra mogelijkheid.

Op woensdag 18 mei ben ik samen met Monique en haar dochter naar de balletvoorstelling Frankenstein geweest. Vanuit The Royal Opera House in London werd deze uitgezonden naar 936 bioscopen over de hele wereld, waaronder de bioscoop in Gibraltar, waar wij naar toe zijn gegaan. Het was een onwijs mooie voorstelling en een erg gezellige avond!

Samen met Wendeline, de dochter van Monique, zijn we naar de Feria geweest. In Nederland noemen ze dit een soort van kermis, maar de Spanjaarden maken hier een heel festival van.

In de weekenden zijn we vrij, dan is het tijd om de omgeving te verkennen en te genieten van het weer. We hebben de kastelen van Casarès en Castellar bezocht en zijn naar Estepona, Marbella en Puerto Banús geweest. Aangezien de zon tot 9 uur in de avond schijnt, liggen we vaak na een werkdag aan het zwembad bij te kleuren.

• 25 Mei 2016 - 15:50

Myke:

Hoi Jade (en Martijn). Wat een leuk blog. En mooi om te lezen dat jullie zo goed worden opgenomen en veel kansen krijgen. Mag ik stukje van je blog en foto'tje gebruiken voor de site? Ter inspiratie voor de huidige eerstejaars. Groet, Myke

• 25 Mei 2016 - 16:39

Jade Smolders:

He Myke, daar heb ik geen behoefte aan. groetjes Jade

• 27 Mei 2016 - 13:45

CHELLY SMOLDERS:

hallo Jade,we zijn zeer trots op het verslag dat je gemaakt hebt

Ook de fotootjes waren geweldig.Echt Spanje.

Liefs ,Oma

• 31 Mei 2016 - 12:15

Walther:

Hallo Jade,
    Goed te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben. Klinkt ook wel een beetje als Valencia. Volgens mij genieten jullie volop, tapas, zon, zwembad! Ben jaloers. Leren jullie ook nog wat Spaans? Volgens mij trekken jullie niet zoveel met Spanjaarden op of vergis ik me. Geniet nog van jullie stage! Groet Walther

• 31 Mei 2016 - 12:18

Jade Smolders:

Hallo Walther,
    Wij hebben het inderdaad hartstikke naar onze zin. Tuurlijk praat ik wel Spaans, heb niet voor niets al die lessen gevolgd. Als we afspraken hebben met Spaanse klanten komt dat natuurlijk van pas!
    Groetjes Jade

• 06 Juni 2016 - 10:43

Renske:

Hee Jade (En Martijn)

Leuk te lezen dat je het naar je zin hebt! Klinkt allemaal heel leuk. Fijn dat Ron en Monique jullie zo goed opvangen en leuke activiteiten met jullie ondernemen.

Ook fijn dat je in het weekend lekker vrij bent en kunt genieten van het mooie weer en de Spaanse cultuur.

¿Y cómo está tu español? ¿Has practicado?

Un saludo desde Holanda!

Renske