23 mei 2016 tot en met 15 juni 2016 - Reisverslag uit Sotogrande, Spanje van Jade Smolders - WaarBenJij.nu 23 mei 2016 tot en met 15 juni 2016 - Reisverslag uit Sotogrande, Spanje van Jade Smolders - WaarBenJij.nu

23 mei 2016 tot en met 15 juni 2016

Door: Jade Smolders

Blijf op de hoogte en volg Jade

15 Juni 2016 | Spanje, Sotogrande

Na langer dan een maand in Sotogrande te zijn, voelen we ons helemaal thuis. We leren elke dag bij, waardoor we een goed beeld hebben gekregen van het bedrijf, de omgeving en de gang van zaken. We zijn zelfs al bereid om zelfstandig naar klanten te gaan en ze te verwelkomen, hulp te bieden en de laatste dingen te regelen voordat ze weer vertrekken. Onze dagen zijn erg afwisselend, waardoor het werk ook interessant blijft.

Onze Spaanse taalkennis blijven we ontwikkelen door middel van gesprekken met klanten, in restaurants maar ook door lesboeken. We hebben van Ron en Monique lesboeken gehad die hun kinderen ook hebben gebruikt om de taal te leren. Hierdoor leren we elke dag nieuwe woorden en zinnen bij waardoor we ons makkelijker verstaanbaar kunnen maken. Je merkt dat de Spanjaarden het erg waarderen dat we ons verstaanbaar willen maken in het Spaans.

We hebben het hier nog steeds onwijs naar onze zin, de tijd vliegt voorbij. Ook zijn we bezig met een kantoor te regelen voor Sotogrande Exclusive. Zodat we de klanten die graag op kantoor willen komen, hier kunnen ontvangen. Hiervoor moet ook veel geregeld worden, waarbij ook wij worden betrokken.

In de weekenden weten we ons ook erg te vermaken. Zo zijn we naar Sevilla, Cádiz en Algeciras geweest. Ook hebben we een dag op het strand gelegen, omdat het te warm was om wat te gaan doen. Wessel, de zoon van Monique en Ron, was op 5 juni jarig. Op zaterdag had hij 8 jongens en meiden uitgenodigd voor een poolparty, waarna ze allemaal bleven slapen in de bioscoop. Tevens hadden we hierbij ook het pool house geopend, waardoor het feest een succes was. Op zijn verjaardag zelf zijn we met zijn allen gaan lunchen bij de Wok, Wessel zijn lievelingsrestaurant in La Linea.

Ook zijn we een dag naar een Polo wedstrijd geweest bij La Quinta. In Sotogrande draait het namelijk veel om Golf en Polo. De Golfcourses en Polo velden zijn te vinden op een kleine afstand van waar we wonen. Er waren 4 wedstrijden te zien, daarna volgde de finale. Voor de Spanjaarden is een dag naar de Polo een uitstapje voor de hele familie. Het is voor ons ook de ultieme mogelijkheid om contacten te leggen met anderen. Je netwerk is namelijk erg belangrijk als je een Real Estate Agent bent. Monique en Ron waren er zelf ook, dus als er potentiële klanten waren, dan konden we ze doorsturen naar Monique. Uiteindelijk heeft het ons toch weer goede contacten opgeleverd, terwijl we ook nog eens een leuke dag hadden!

In de tussentijd hebben we ook nog de ouders van een vriendin van Monique in huis gehad. Overdag waren wij natuurlijk werken, maar in de avond zaten we met zijn allen gezellig in de tuin. Verder kijken we in de avond voortaan voetbal bij Monique en Ron, samen met de kinderen.

• 16 Juni 2016 - 22:36

Maarten Christine :

Mooi verslag Jade. Goed om te horen dat je het druk hebt en bovenal leuk.
    Hoop dat je je stage -genoot ook een beetje kunt managen; -)

• 17 Juni 2016 - 12:24

CHELLY SMOLDERS:

Hallo Jade,je verhaal is weer geweldig,je kunt het allemaal goed overbrengen.

Doe je best en groeten aan je stagegenoot.

De fotos zijn geweldig mooi.Liefs Opa en Oma