16 juni 2016 tot en met 26 juni 2016 - Reisverslag uit Sotogrande, Spanje van Jade Smolders - WaarBenJij.nu 16 juni 2016 tot en met 26 juni 2016 - Reisverslag uit Sotogrande, Spanje van Jade Smolders - WaarBenJij.nu

16 juni 2016 tot en met 26 juni 2016

Door: Jade Smolders

Blijf op de hoogte en volg Jade

27 Juni 2016 | Spanje, Sotogrande

Met nog 4 weken stage te gaan, vermaken wij ons nog steeds hier in Sotogrande. Elke dag opnieuw leer ik nieuwe dingen over de Spaanse cultuur, Real Estate, Sotogrande Exclusive en de mensen hier.

Elke dag staan er nieuwe dingen op mij te wachten, geen een dag is hetzelfde hier. De stage bij Sotogrande Exclusive zorgt ervoor dat ik mezelf kan ontwikkelen in de Spaanse taal, omgang met klanten, de makelaardij branche en het leven in het buitenland. Omdat Monique ons zo veel mogelijk betrekt bij haar afspraken en opdrachten, leer ik steeds meer en kan ik veel ook zelfstandig.

Vaak hebben we afspraken bij klanten, waarbij we de villa of het appartement gaan bezichtigen. Hierbij hoort ook het maken van de foto’s voor op de site en om door te sturen naar een potentiële koper/huurder. De foto’s die zijn gemaakt moeten worden uitgezocht, verkleind en er moet een watermerk op worden gezet. Pas dan kunnen ze op de site. Vanuit de klant en door middel van de bezichtiging, kan ik een beschrijving van het huis en de omgeving maken. Dit wordt ook gebruikt om op de site te plaatsen. Als alle foto’s en alle informatie is verwerkt in de backoffice van de site, moet de SEO nog worden toegepast aan de draft. Dit is een belangrijke factor voor het vinden van het huis op Google. Zo komt de website van Sotogrande Exclusive, gelinkt aan het huis wat er op is gezet, zo ver mogelijk bovenaan op Google.

Eindelijk is onze Google Adwords Campaign ook online gegaan deze week. Het was niet eenvoudig, maar het is het waard. Hierdoor komt je advertentie die je plaatst op Google, via bepaalde zoekwoorden helemaal naar boven. Mensen die iets zoeken in de Real Estate in Sotogrande, zien automatisch de website van Sotogrande Exclusive bovenaan te staan. Hiervoor is het belangrijk dat je de juiste zoekwoorden, landen en tijden uitkiest. Hier hangt namelijk van af hoe goed je advertentie loopt. Via deze advertentie bereik je nog meer mensen en haal je hopelijk (potentiële) klanten.

Vrijdag was een spannende dag voor het hele gezin. Er werd namelijk bekend gemaakt of Engeland uit de EU zou stappen of er in zou blijven. Aangezien het appartement, Ron zijn bedrijf en de school van de kinderen gevestigd zijn in Gibraltar, was het een belangrijke beslissing voor hen. Ze hoopten allemaal dat ze in de EU zouden blijven, maar helaas werd vrijdag ochtend het tegenovergestelde bekend gemaakt.
Afgelopen week is Monique gecontacteerd door een Real Estate Agency uit Dubai. De meneer had Sotogrande Exclusive gevonden via Instagram en had interesse om samen te gaan werken. Dit gaf mij toch een trots gevoel, aangezien ik degene ben die het Instagram account bijhoudt.

De technologische markt blijft zich ontwikkelen. Iedereen zal daar in mee moeten gaan, dus Sotogrande Exclusive ook. Er bestaat nu namelijk een speciale camera die een 3D-poppenhuis video maakt van je huis. Hierdoor kun je je klanten, terwijl ze achter hun computer zitten, een rondleiding door een huis geven. De resultaten hiervan zijn erg positief. Vaak kopen klanten het huis meteen naar de eerste bezichtiging, aangezien ze het huis al helemaal hebben kunnen zien door het 3D-poppenhuis. We zijn dus druk bezig met het kijken naar de mogelijkheden om zo’n camera aan te schaffen.

Afgelopen donderdag zijn de ouders van Martijn in de avond aangekomen. Ze zijn gebleven tot Zondag avond. In dat weekend hebben we veel leuke weekend dingen gedaan. Zaterdag zijn we naar Gibraltar en Tarifa geweest, Tarifa is een hippiestadje, wat erg gezellig was.
Volgende week komt mijn nieuwe blog er weer op, hasta luego!