27 juni 2016 tot en met 5 juli 2016 - Reisverslag uit Sotogrande, Spanje van Jade Smolders - WaarBenJij.nu 27 juni 2016 tot en met 5 juli 2016 - Reisverslag uit Sotogrande, Spanje van Jade Smolders - WaarBenJij.nu

27 juni 2016 tot en met 5 juli 2016

Door: Jade Smolders

Blijf op de hoogte en volg Jade

05 Juli 2016 | Spanje, Sotogrande

Vandaag is het al weer 5 juli. Dat betekent dat we nog maar 2 weken in Sotogrande zijn. De 11 weken vliegen echt voorbij. Ik heb af en toe niet eens door welke dag het is en hoe veel weken ik hier nou eigenlijk al zit. Maar al met al, betekent het dus dat ik nog 2 weken ga genieten van een leerzame, leuke, gezellige en bijzondere ervaring.

Afgelopen week hebben we weer verschillende dingen meegemaakt en mogen doen. Zo hebben Martijn en ik samen een klant mogen ontvangen in Estepona. De klant kwam samen met haar gezin naar Estepona voor 2 weken. Ze hadden een appartement gehuurd aan het strand, via Monique. Aangezien Monique het erg druk had met andere dingen, zijn wij er met zijn tweeën naar toe gegaan. Alles is goed gelopen en de klant was tevreden. Monique heeft naderhand nog contact gehad met de klant, dit heeft ze gedaan om feedback te vragen. De klant vond het leuk dat wij haar hadden ontvangen en was tevreden over hoe wij het gezin wegwijs hadden gemaakt.

Samen met Martijn zijn we ook bij een 'open huis' langs geweest. In Spanje houden mensen namelijk een 'open huis' als ze hun huis willen verkopen. Hier komen dan verschillende makelaardijen op af, met de intentie om het huis te gaan verkopen. Monique had het erg druk met andere klanten, dus zijn Martijn en ik hier samen naar toe gegaan. We kregen van de eigenaren een rondleiding en mochten ondertussen foto's maken van het huis. Deze foto's worden gebruikt om op de website te zetten.

Het leukste aan onze stageperiode bij Sotogrande Exclusive is de betrokkenheid en het vertrouwen dat Monique ons geeft. Vaak is het bij een bedrijf waar een stagiaire mee loopt, dat de stagiaire in een kantoor wordt gezet en opdrachten krijgt. Pas aan het einde van de stage wordt er dan gekeken of alles goed is verlopen. Bij Sotogrande Exclusive is dit helemaal niet het geval. Monique heeft vertrouwen in ons en betrekt ons bij zo veel mogelijk dingen. Ze houdt ons op de hoogte van de laatste nieuwtjes, houdt ons up-to-date over de klanten en laat ons veel zelf doen. Hierdoor ontwikkel ik mezelf enorm. Monique laat ons onze gang gaan met een opdracht en vraagt om het uur hoe het er voor staat. We krijgen dan feedback hoe zij het ziet en/of hoe zij het zou verbeteren. Ook hebben we meestal één keer in de week overleg met Ron erbij. Ron heeft namelijk ook een goed inzichtelijk vermogen en heeft nuttige aanvullingen. Dit alles zorgt er voor dat de opdrachten die we krijgen ook goed worden afgerond.

Afgelopen weekend zijn mijn ouders en vriend op bezoek geweest. Op zaterdag ben ik met hen naar Malaga en Torremolinos geweest. Daar hebben we namelijk familie wonen, die we in dat weekend hebben bezocht. In de avond zijn we samen met Monique naar de Feria gegaan, zoals ik al eerder heb verteld is dit een soort kermis. Maar in Spanje maken ze hier een groot feest van. Het was leuk om dit ook aan mijn ouders te kunnen laten zien. Op zondag zijn we in de ochtend naar Gibraltar geweest en zijn we daarna lekker bij het zwembad gaan liggen. In de avond hebben we gezellig bij Monique geborreld. Maandag ochtend had ik vergadering met Monique, Koen en Martijn. Om 11.00 uur mocht ik van Monique weer gaan om de laatste dag met mijn ouders en vriend door te brengen. Ik ben met papa en mijn vriend naar Castellar geweest, hier heb ik hun het kasteel laten zien waarin een dorpje is gevestigd. Daarna hebben we met zijn allen nog genoten van de zon tot 15.30 uur. Toen was het al weer zo ver, ze moesten weer naar huis.

Aangezien een blog schrijven niet bepaald mijn sterkste punt is, houd ik er nu maar weer mee op. 15 juli ga ik weer terug naar Nederland, dit betekent dus ook dat mijn stage er hier dan op zit. Dan kunnen jullie ook mijn laatste blog verwachten. Maar eerst ga ik nog 2 weken hard werken, maar ook zeker veel genieten.
Hasta luego!

  • 11 Juli 2016 - 23:05

    CHELLY SMOLDERS:

    je hebt weer veel meegemaakt in Spanje.

    ook verwent doordat je ouders en vriend even kwamen kijken.

    Je bent je tijd goed doorgekomen en bent volgens mij veel wijzer geworden.

    Geniet nog even dan doen wij dat straks van jou verhaal hier in moergestel.

    liefs Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jade

Van 7 mei tot en met 15 juli ga ik stage lopen in Spanje bij Sotogrande Exclusive. Neem een kijkje op de website van het bedrijf: www.sotograndexclusive.com/#

Actief sinds 18 April 2016
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 3756

Voorgaande reizen:

07 Mei 2016 - 15 Juli 2016

Buitenlandstage

Landen bezocht: